Het mooie Südtirol.

Zondag 15 september 2019. Reeds enkele maanden voorheen had ik de reis naar Südtirol geboekt en nu was het zover.

Ingestapt in Heerlen, de bus was top (maart 2019 gebouwd) en ik had ruimte genoeg voor mijn lange benen. Het zou immers een aardig reisje worden van ongeveer 12 uur. Het verhaal zou te lang worden als ik elke dag afzonderlijk zou beschrijven, dus dat ga ik ook niet doen.

We arriveerden zondagavond bij het hotel, dat trouwens prima in orde was. Er stond een lunch gereed en we konden meteen aanvallen!!!

De dagen erna werd meestal rond 07.00/07.30 aangeschoven voor het ontbijt. Daarna werd met de bus vertrokken met oa. dagtochten naar Meran (met Schloss Trauttmansdorff), Brixen en Bolzano. Daarnaast nog mijn persoonlijke favorieten met: Seiser Alm(grootste bergweide van Europa), Aardpiramiden bij Ritten, Gardameer en de Dolomietentocht.  Laatstgenoemde stak er met kop en schouder bovenuit, zeker vanwege de adembenemende vergezichten en berglandschappen. Ook ging die dag de lokale gids Herman mee, die ons op zeer fraaie plekken wist te brengen. De diverse toppen en bijbehorende namen werden dan door mij ook vaak snel genoteerd in mijn telefoon, zodat ik naderhand bij het bekijken van de foto’s wist om welke berg het ging. We kregen voldoende tijd om foto’s te maken, iets wat voor mij natuurlijk zeer belangrijk was.

Vrijdag hadden we een vrije dag en ben ik met een groepje richting Sterzing gereden met de bus. Aldaar de kabelbaan omhoog gepakt naar de Rosskopf en vandaar uit nog een pittige wandeling gemaakt. Het klimmen ging me beter af dan het dalen . We zijn tot een hoogte van circa 2400 mtr. geweest en de uitzichten waren wederom fenomenaal.

Dinsdag de 24e moesten we (helaas) weer vertrekken rond kwart over zeven ’s morgens en rond half acht ’s avonds waren we weer terug in het Limburgse land.

Wat was de tijd omgevlogen zeg, soms had ik helemaal geen besef van de tijd/datum. Ik heb volop genoten en vaak met open mond zitten te staren naar de prachtige landschappen. Ook hebben we uitermate geluk gehad met het weer, op de laatste dag na.

Een compliment gaat zeker ook naar onze prima chauffeur/reisleider Paul. Alle respect voor je rijkunsten en de manier waarop je met je gasten omging. Toppie !!!

Tijdens het schrijven van dit stuk ben ik nog steeds aan het nagenieten.

 

Tot slot dan nog wat foto's van deze voor mij onvergetelijke reis in heel leuk gezelschap. Ik hoop er nog eens heen te kunnen gaan, naar het mooie Südtirol.

Groetjes, Jurgen.

Reactie schrijven

Commentaren: 8
  • #1

    Willy (vrijdag, 04 oktober 2019 08:35)

    Hoi Jurgen, wat een mooie reis en foto’s heb je gemaakt zeg. Het is ook een prachtig gebied. Fijn dat je zo genoten hebt en nog steeds nageniet.

    Groetjes, Willy�

  • #2

    Diana (vrijdag, 04 oktober 2019 09:15)

    Prachtige foto's alweer, TOP!!

  • #3

    wim groenewegen (vrijdag, 04 oktober 2019 09:53)

    Toppie vriend,dat is genieten,compliment, prachtige foto,s

  • #4

    geertje huis (vrijdag, 04 oktober 2019 14:14)

    Voor ons bekend vakantie gebied.
    Heerlijk wandelparadijs

  • #5

    Marléne von Schwartzenberg (vrijdag, 04 oktober 2019 14:29)

    Jurgen zoals altijd prachtige foto's
    Met jou foto's kunnen wij een beetje mee genieten�

  • #6

    Mireille Maassen (vrijdag, 04 oktober 2019 16:54)

    Prachtige Fotos en mooi dat je er zo van genoten hebt groetjes xxx Mireille

  • #7

    Gerda (vrijdag, 04 oktober 2019 20:15)

    Prachtige fotos Jurgen.Zo kunnen wij allen meegenieten.

  • #8

    Marie-José (dinsdag, 08 oktober 2019 10:36)

    Prachtige foto's en een prachtige reis !! Ik hoop dat je nog lang kunt nagenieten !! De seiseralm staat nog bij mijn man op het verlanglijstje. Groetjes Marie-José